24 april - Reisverslag uit Villafranca-Montes de Oca, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu 24 april - Reisverslag uit Villafranca-Montes de Oca, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu

24 april

Blijf op de hoogte en volg Ad

24 April 2016 | Spanje, Villafranca-Montes de Oca

Bij aankomst op het terras gisteren was me al opgevallen dat er pizza's op de kaart stonden. Dat kwam weer bij me op  toen me in de albergue de inhoud van het pelgrimsdiner werd verteld. Altijd goed eten en ruim voldoende, maar slechts licht variërend  ten opzichte van elkaar. Bovendien werd het diner pas opgediend als de andere gasten van de avondmis terug zouden zijn. Niet al te laat, maar ik had 's middags niets gegeten, dus pizza. Goedkoop,  qua prijs en uitvoering, laten we het daar maar even op houden.
Al om 7.15 uur was ik op pad. Bij gebrek aan verleidelijke cafés, omdat er geen dorpjes waren, in één keer doorgebuffeld naar Belorado. Iets van 16 km. Gek, maar erg zwaar vond ik dat niet. In een café, dat kennelijk net open was, de tortilla stond nog niet klaar en kwam dampend uit de keuken, koffie en dus ook maar tortilla genomen. Daarna de resterende 13 km ook in een ruk gelopen. De routine sluipt er in, hoop ik maar. Overigens wel vrijwel constant in de regen gelopen. Lekkere temperatuur, ik denk zeker niet boven de 10 graden. Voor grote stukken lopen ideaal wat mij betreft. Maar vannacht gaat het vriezen.
De albergue waar ik vandaag in slaap is een soort filiaal van een imposant hotel. Grote bier meteen 3,50. Krijg je hier ook vaak drie voor.
Oh ja, waarom vertel ik niet over de omgeving onderweg? Die is niet om over naar huis ............ Juist ja. Pelgrims hadden vroeger vermoedelijk meer keus. De moderne wegen die je voortdurend hoort en waarlangs ik de afgelopen dagen ook liep, zijn voor ons ploeterende pelgrims landschappelijk niet echt een aanwinst.

  • 24 April 2016 - 20:31

    Aad Van Den Berg:

    Een vraagje aan jou, je loopt al snel naar Burgos. Je komt +/- 14 km. voor Burgos in het dorpje VILLALVAL . (Na een forse daling van een berg) Zou je daar voor mij een foto willen maken van een huis op de Calle Real 16. (Zie foto via Whatsapp). Heel bizar dat jullie zo veel regen hebben. Veel plezier verder. Gr. Aad

  • 25 April 2016 - 18:01

    Jozef Bon:

    Foei Ad : "verleidelijke cafés" is toch een pleonasme?

  • 25 April 2016 - 21:51

    Frank:

    Ad, beste schraveleer'

    Ik heb je een paar keer geschreven, maar ik zie mijn reacties nooit meer terug.
    Hopelijk jij wel. Laten we dit maar eens even testen

    Frank

  • 26 April 2016 - 17:07

    Ad:

    Frank deze en die van ca. 18 april dus die jij zelfook kunt zien. Klik je opslaan wel aan?
    Overigens wel leuk dat je reageert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villafranca-Montes de Oca

Mijn Camino de Compostella

de titel behoeft geen nadere toelichting

Recente Reisverslagen:

29 April 2016

29 april

29 April 2016

28 april

27 April 2016

27 april

26 April 2016

26 april

26 April 2016

25 april
Ad

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5023

Voorgaande reizen:

13 April 2016 - 30 November -0001

Mijn Camino de Compostella

Landen bezocht: