De heenreis - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Ad Bon - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Ad Bon - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg Ad

13 April 2016 | Frankrijk, Baiona



Het laatste stuk van vandaag, een stuk 5 uur met na 3 uur een stop in Bordeaux en Dax zat ik in een tgv. Een moderne trein, maar ook moderne techniek kan ons niet van alle ongemakken vrijwaren. Nadat ik na een lange wandeling langs wel 20 wagons, bij de mijne binnenkwam, rook ik meteen mensenvlees. Airco? Body-odeur! Penetrant! De hele wagon was er van vergeven. 64 man, één stonk. De grote vraag is dan ga je er iets van zeggen. Wie is het? Het duurde even eer ik er achter was. Toevallig of niet, maar van de 64 had er eentje een totaal andere huidskleur, en ik was niet die uitzondering. En juist hij stonk. Wat een moeilijke afweging. Als je zegt dat hij stinkt, denkt hij dan gewoon dat ie stinkt of denkt hij dat ik dat zeg omdat hij een andere huidskleur heeft? En misschien denken andere mensen ook wel dat ik discrimineer. Dus ik heb maar niets gezegd. Laf? Ik besef trouwens dat niets zeggen ook discriminatie is, maar daar zeiden die andere 62 mensen ook weer niets van. Ook laf. Er was er dus maar één niet laf. Maar die stonk!
De treinreis verliep overigens voorspoedig, maar was wel lang genoeg om deze hersenspinsels te ontwikkelen. Je moet toch wat. Zeker als na Bordeaux een van de minst boeiende Franse landschappen urenlang het uitzicht is.

In Bayonne was mijn hotel 50 meter van het station, eenvoudig maar goed . De hotelier adviseerde een leuk restaurant en na het diner ben ik nog even de stad ingewandeld

  • 15 April 2016 - 15:46

    Marit Bon:

    Hi Pap,

    Veel wandelplezier en vrij naar Ramses:

    Zing, (niet te hard alsjeblieft!)
    Vecht, (echt iets voor jou!)
    Huil, (nou moet het niet gekker worden)
    Bid (het idee alleen al)
    Lach, (heel veel)
    Wandel (nog veel meer) en
    Bewonder. (alles wat je ziet om je heen en de mensen die je op je pad ontmoet, al dan niet stinkend)

    Ik vind het geweldig dat je dit doet!

    X Marit

  • 15 April 2016 - 19:40

    Mariëtte Van Dorrestein:

    Gadver de gadver, wat een verhaal, ik zou geloof ik, heel lullig wel, luidkeels verkondigen dat het stinkt en mijn deo te voorschijn halen om hier royaal mee in de rondte om me heen te gaan spuiten. Zodat ikzelf bijna niets meer zou ruiken.
    Voor een volgend keer: op voorhand eau de cologne meenemen en een schone zakdoek. Eau de cologne erop en tegen je neus aanhouden.
    Gelukkig dat je een fatsoenlijk hotelletje had.
    Wie weet waar je nog terecht komt onderweg in die pelgrims accomodaties!!! Koop die eau de cologne maar vast op voorhand en een mondkapje. En een flinke bus deo.
    Sterkte een veel wandelplezier toegewenst.

    grtjes, Mariëtte ook van Hans

  • 15 April 2016 - 20:51

    Tim:

    Niettegenstaande de vermakelijke tekst ben ik benieuwd naar de foto`s! Fijn dat je na het klimmen nu alleen nog het laatste stukje hoeft uit te lopen. Geniet ervan, Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Baiona

Mijn Camino de Compostella

de titel behoeft geen nadere toelichting

Recente Reisverslagen:

29 April 2016

29 april

29 April 2016

28 april

27 April 2016

27 april

26 April 2016

26 april

26 April 2016

25 april
Ad

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5065

Voorgaande reizen:

13 April 2016 - 30 November -0001

Mijn Camino de Compostella

Landen bezocht: