18 april - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu 18 april - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu

18 april

Blijf op de hoogte en volg Ad

18 April 2016 | Spanje, Puente la Reina

 18 april
Na een wandeling van 25 km aangekomen bij een albergue bleek deze al vol te zijn. De receptioniste belde desgevraagd een andere albergue en deze bleek nog ruimte te hebben voor een persoon. Deze albergue is wel heel bijzonder. Hij wordt gerund door een Braziliaanse die nog wel bijzondere dingen doet. Leuk om mee te maken. Ook echt iets voor mij. Na de introductie kreeg  ik een zakje voorgehouden waaruit ik geacht werd een papieren hartje te trekken. Daarop stond de tekst "Centramiento", zij trok er ook een daarop "Allegria". Nou, het kon niet mooier, het waarom is me ontgaan, maar duidelijk was wel dat we het met deze combinatie wel erg getroffen hadden. Ik zei: "obregado", (Portugees voor dank je wel, mijn beheersing van deze taal reikt niet verder) waarmee ik een bruggetje kon maken naar mijn Braziliaanse nationaliteit en de reden ervan. Bleken er vandaag ook nog 3 Braziliaanse gasten te komen. Het  kon niet op. Afgezien van glimlachen en proosten heb ik nog niet  met deze vrouwen kunnen kunnen communiceren, ze spreken denk ik alleen een beetje Spaans. Als gezegd ik heb al wel met ze geproost,  we kregen een welkomstdrankje.

Oh ja, ook goed geregeld door de eigenaresse, de gast die morgen na het ontbijt als laatste vertrekt krijgt de gelegenheid om vooraf aan zijn wandeling zijn nog mind leeg te maken. Het middel daartoe? De afwas doen!
Echt geweldig, wat een beleving. Ze vond verder dat ze vandaag met 6 gasten wel genoeg had. Met als gevolg dat ik een kamer voor mezelf heb. Kan ik ėn zonder oordopjes slapen en eens  onbezwaard snurken.

Het wordt vandaag wel een heel verhaal want ik realiseerde me dat het morgen exact 5 jaar geleden is dat het mij aangeboden afscheid van het CBS plaatsvond.  Het was eigenlijk een apotheose van een hele rits activiteten voor mijn afscheid. Ik heb er zo veel mooie en goede herinneringen aan!  Geweldig was dat, ik ben de CPO-ers van toen erg dankbaar. En speciaal Dominique, Eva, Ilonka en Hein die naar ik begreep de kar hebben getrokken. Best wel speciaal misschien dat ik nu vijf jaar later nog eens even de camino kan lopen.

Wat betreft mijn reserves tav Pamplona van gisteren: toen ik opnieuw  door de stad liep scheen de zon, waren er veel meer mensen op straat en dat leidde mijn aandacht naar een ander deel van Pamplona, bleek het veel mooier en gezelliger te zijn dan ik dus aanvankelijk dacht.


  • 18 April 2016 - 16:12

    Aad Van Den Berg:

    Jouw eerste reactie over Pamplona kon ik al niet thuisbrengen. Het is een stad met erg veel sfeer en inhoud. Wat wel leuk zou zijn als je in je verhaal kunt meenemen in welk dorp je overnacht. Dan kan ik het een beetje volgen c.q. herkennen.

  • 18 April 2016 - 16:16

    Mariëtte Van Dorrestein:

    zie nog net je verhaal. Hè, dit is nou een lekker smeuïg verhaal. Daar geniet ik van. Morgen wel snel weg wezen. Op naar de volgende ronde. Veel plezier.

  • 18 April 2016 - 17:22

    Marit Bon:

    Heb je niet je groene slippers bij je met Braziliaanse vlag die we ooit in Port Grimaud kochten ter versterking van je identiteitsbeleving? Dat was een mooie dag 5 jaar geleden en Oma was er nog bij. Zij zou het ook zo mooi hebben gevonden dat je dit deed en genieten van verhalen als hierboven! Succes voor morgen weer pap! You rock!

  • 18 April 2016 - 19:25

    Frank Bonger:

    Nou bonnetje dan heb ik gisteren 2x iets fout gedaan, want ik zie mijn reactie niet. En jij maar pennen. Het lijkt erop dat je mee pent dan loopt. Of is dat slechts schijn?

    Het is wel jammer dat je nooit mee na je geboorte naar Brazilië bent gewest en dat van jet Portugees hebt opgoten. Wellicht gaat je volgende etappe naar de Amazone. Als ik me goed herinner was je dochter daar ook eens.?

    In mijn niet aangekomen versie maakte ik nog gewacht van je etappe van wel 15 KM en zei dat dat even ver was met zo'n tocht van Ger Sleijpen. Maar met 10 kg op je bot wort dat toch wel ff anders.Boven dien loop je net in de vlakke Hollandse polder.

    Van huis uit nog een enkele updat, nl dat het weer vooral klote was. Toch ga ik morgen voor het eerst een baantje golven in Cadier en Keer.

    Nou houd stand en sterkte.

    KM to GO ? 600??

  • 18 April 2016 - 20:31

    Gwen:

    Zoooo, wat een avontuur!
    Ik lees graag al je verhalen :-)

  • 18 April 2016 - 21:16

    José:

    Mooie verhalen. Je maakt wat mee op zo'n wandeltocht. Ik vond Pamplona een leuke stad, maar het zonnetje maakt het wel leuker. Nog geen blaren of ander ongemak? Geniet op de volgende wandeldagen!

  • 19 April 2016 - 08:28

    Eva:

    Lieve, lieve Ad!

    Wat een fijne manier om contact te houden met de mensen die je eventjes achterlaat en wat een mooi avontuur ben je aan begonnen! En ja vandaag, 19 april!, 5 jaar geleden dat je ons verlaten hebt. In verband met (wederom) een interne verhuizing, kwam ik nog de voorbereidingstukken van jouw afscheid tegen. Twijfel, bewaren of weggooien? toch maar bewaard! Het kan geen toeval zijn dat je juist nu een bericht stuurt! Dank dat je zo ver weg naar ons denkt, en ook aan mij! En ja de kar hebben we getrokken maar soms rijdt de kar een ander parcour. Zo is Hein ook aan het genieten van het leven na het werk, Ilonka haar inspiratie en energie bij Baandomein kwijt kan, Dominique vertrouwt als altijd er nog steeds is voor alle CBS'ers. En ik na 15 maanden leiderschap bij notabene Dataverzameling weer terug op mijn 'oude' afdeling. Een beetje onwennig nog maar daar zal de komende periode vast verandering in komen. En wat is er dan verandert in die 15 maanden of zelfs 5 jaar?! Heel veel wel maar heel veel ook niet. Sommige dingen die vroeger al niet goed liepen zijn nog steeds onderwerp van gesprek! Ik weet zeker dat je in bv het HRM adviesoverleg zo weer actief mee kunt doen! We zien wel een verandering van collega's en dat laat zien dat de oude sterke band van de oud collega's langzaam afbrokkelt! Tijd voor verandering en vernieuwing!!
    Lieve Ad, Ik ga je vanaf vandaag volgen op je super blog en 'eis' dat zodra je terugkomt wij onze vertrouwde biertjes weer zullen doen! Maak er een mooie reis van....
    Liefs Eva

  • 19 April 2016 - 10:21

    Sibylle:

    Hoi Ad, met heel veel plezier achter elkaar al je verslagen gelezen. Van nu af zal ik dat trouw doen, want ik vind het geweldig om je zo te volgen. Lijkt me zo'n belevemis!
    Geniet van elke nieuwe tocht en sla alles heel goed op. Ik lijk uit naar je volgende verslag. Groetjes uit Schliersee van ons en.......pas goed op jezelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puente la Reina

Mijn Camino de Compostella

de titel behoeft geen nadere toelichting

Recente Reisverslagen:

29 April 2016

29 april

29 April 2016

28 april

27 April 2016

27 april

26 April 2016

26 april

26 April 2016

25 april
Ad

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 5041

Voorgaande reizen:

13 April 2016 - 30 November -0001

Mijn Camino de Compostella

Landen bezocht: