19 april - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu 19 april - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu

19 april

Blijf op de hoogte en volg Ad

19 April 2016 | Spanje, Estella

19 april
Ja, vijf jaar geleden nam ik afscheid niet alleen van het CBS, maar ik merk het nu ook weer bij mezelf, ook afscheid van een groot aantal prachtige, fijne collega's. Ik heb het vandaag tegen een lotgenoot (pelgrim en ook vijf jaar met pensioen) nog weer eens lopen vertellen. Wat heb ik een geluk gehad  om de laatste jaren die ook mooie jaren zo te mogen afsluiten. Die lotgenoot was de eerste Nederlander die ik trof. We hadden elkaar al eens gesproken en nu weer, maar wel in het Engels. Totdat  uiteindelijk de vraag kwam waar kom jij vandaan, het zal niemand verbazen dat we in onze eigen taal verder gingen, pratend en wandelend. Deze Jan drie kinderen, wat later aan begonnen, omdat hij een celibatair verleden heeft, en wat uiteraard een boeiend onderwerp werd, hij heeft een zwager van pakweg 60 jaar die de ziekte  van Huntington heeft. Hou het er maar op dat alle ins-and-outs zijn voorbij gekomen. Deze Jan spreekt Spaans en is ook mijn tolk geweest bij weer een Braziliaan, die in Curitiba woont, het ontbrak er nog maar aan dat deze  onze familie daar gekend zou hebben. Zo klein is de wereld nou ook weer niet.
Drama. Het is niet ongewoon dat er kruisjes langs de route staan ter nagedachtenis  van pelgrims die hun pelgrimage door een overlijden  daar ter plekke niet konden uitlopen. (Dit soort formuleringen worden dan daarbij gebruikt, geheel in stijl dus).  Het komt dichtbij  je als je zo iets ziet van een gebeurtenis van  dag voor dat jij daar langs loopt. Op het laatse stuk van onze route van vandaag kwamen we een kersvers duidelijk geimproviseerd kruis  tegen. Gisteren was daar een Sloweniēr overleden. Velen van ons kenden hem. Ook ik was op mijn derde dag een tijdje met hem opgelopen. Hij liep behoorlijk snel en goed, hij was uiteindelijk ons inmiddels ook een dag   vooruit. Ter geruststelling  (ook van mezelf) mijn hart doet het goed, geen enkele pijnklacht meer. En laten we maar denken dat niet veel van mijn medepelgrims zo zeker van hun hart kunnen zijn  als ik, na mijn recente stent en catheterisatie.
Nog enkele puntjes: ik was op tijd weg, hoefde de afwas niet te doen. Afgezien van een behoorlijk aantal protesterende spieren geen pijntjes of blaren. De plaats waar ik ben staat telkens rechts boven mijn blog.

  • 19 April 2016 - 20:52

    Mariëtte Van Dorrestein:

    Nou, nou een heel verhaal. Ik ben niet van je gewend dat je zoveel vertelt. Maar goed dat je ook eens flink aan het woord komt.Wat wandelen niet allemaal teweeg brengt.
    Ja, die kruisjes. Wij waren destijds bij de Grand Canyon en daar zag je ook het een en ander, zeer bescheiden overigens, van mensen die naar beneden gesuikerd waren. Is weer even net iets anders dan die kruisjes langs de pelgrimsweg.
    Morgen weer lekker vroeg op en voorwaarts mars.Groeten ook van Hans.


  • 19 April 2016 - 23:30

    José:

    Wat een mooie ontmoeting met die ex-priester. Je maakt wel bijzondere dingen mee op je route naar SdC.
    Ondanks dat je alleen loopt ben je eigenlijk nooit alleen. Al druk op de route? Succes verder! Groeten uit Den Haag. Jose en Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Estella

Mijn Camino de Compostella

de titel behoeft geen nadere toelichting

Recente Reisverslagen:

29 April 2016

29 april

29 April 2016

28 april

27 April 2016

27 april

26 April 2016

26 april

26 April 2016

25 april
Ad

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5064

Voorgaande reizen:

13 April 2016 - 30 November -0001

Mijn Camino de Compostella

Landen bezocht: