20 april - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu 20 april - Reisverslag uit Torres del Río, Spanje van Ad Bon - WaarBenJij.nu

20 april

Blijf op de hoogte en volg Ad

20 April 2016 | Spanje, Torres del Río

Zojuist een dertiger beëindigd. Normaal stond er morgen een trip van 30 km op het programma. Met wat klimmers erin. Aan het eind van de etappe van vandaag, van maar 22 km, vond ik het in zekere zin zonde om te moeten stoppen, ik liep zo lekker. Na raadpleging van mijn camino-app bleek na pakweg  7 km ook een goede halte te liggen. Even koffie gedronken en daar zag ik de Nederlandse Jan , die ook wel mee wilde. Het werd landschappelijk het mooiste deel van de dag. Umbrië is mooier, maar het leek er wel veel op. Vanochtend gestart met regen, wat een gedoe, poncho aan, poncho uit. Bloedheet onder dat ding, maar deepdown, zo weten de mensen die mij kennen (Frank!!) geniet ik van dat soort omstandigheden. Regen, donkere luchten, mooi hoor. Die voormalige broeder (geen priester; gaf ook nog les in Meezenbroek Heerlen) spreekt iedereen in het Spaans aan.  Is dan op een bepaalde manier zo vriendelijk, dat ik een paar keer dacht dat ie de mensen nog ging zegenen. We zitten nu weer samen in een albergue, en doen nu samen een wasje ;-) . Alle natte en te wassen spullen in de machine en daarna in de droger, we kunnen weer fris de volgende regenbui tegemoet. Naast een aantal andere ontmoetingen vandaag ook gesproken met Danny, een 8-jarige pelgrim.  Hij vroeg of ik in  mijn jeugd wel eens een kids-run had gewonnen, ik moest hem teleurstellen, maar daar ging het hem uiteraard niet om. Hij had namelijk wel gewonnen en dat moest ik ingepeperd krijgen. Hij loopt met zijn moeder een groot stuk van deze camino en volgend jaar de rest, als hij z'n moeder meekrijgt.
Overigens het water dat ik hier overal uit kranen en tappunten haal is zwaar gechloord, je krijgt er dorst van als je het drinkt, elke keer als ik uitadem denk ik aan het komende diploma van Nout, schept een band zullen we maar denken. Ik kreeg de tip van een Oostenrijkse om een scheutje sinaasappelsap in de drinkbak erbij te doen. Verder ook goede berichten van thuisfront, Lucy gaat een tikje beter,  beide zwangerschappen bij de kinderen  gaan goed, het huis van T&G krijgt vorm,  en de carport is nieuw gelegd.

  • 20 April 2016 - 17:25

    Lucy:

    ......en het dak is gemaakt Ad. Fijn dat t lopen goed gaat. Geniet ervan. Ik lees de gegevens vd route van vandaag nog in t caminoboekje thuis na.

  • 20 April 2016 - 21:44

    Mariëtte Van Dorrestein:

    Klinkt allemaal gezellie. Veel succes maar weer.

  • 21 April 2016 - 08:56

    Bert De Ruiter:

    Hallo Ad.
    Heb net je website doorgekregen van broer Ruud. Lijkt me een mooie tocht die aan het maken bent.
    Zware rugzak? 30 km met zware rugzak valt natuurlijk niet mee. Ik zal je gaan volgen. Misschien heb je het al gehoord van Ruud en Jose dat ik ook bezig ben met avontuurlijke activiteiten. Misschien wil je me volgen: www.ww2xplore.com
    Ik wens je een goede voetreis en als ik het goed begrijp kan ik je veel donkere, bewolkte en regenachtige dagen toewensen.
    Ikzelf ben op zoek naar de zon.

    Loop ze!

    Groet
    Bert de Ruiter

  • 21 April 2016 - 14:13

    Ilonka:

    Ha Ad,
    Ik kreeg de link naar je avonturen van Eva. En nu heb je meteen mijn mailadres. Ik ga je volgen. De Camino staat ook op mijn bucketlist. Leuk dat je dat nu doet. Tikkie jaloers ben ik natuurlijk ook. Ook hier wordt met veel goede gevoelens naar jouw pensionering teruggekeken. Dat was een zeer goede en leuke tijd op het CBS. En zoals Eva al zei: je kunt zo weer aanschuiven en nog wat oude nota's uit de la halen die nu weer actueel zijn. Maar voor dit moment ben ik zeer gelukkig bij Baandomein en kan ik daar met hart en ziel de Limburgers verder helpen op de arbeidsmarkt.
    Ik wens je heel veel succes op de Camino. Ergens gaat vast de zon doorbreken. Ik ga je vanaf nu in elk geval volgen!
    Hartelijke groet,
    Ilonka

  • 22 April 2016 - 12:48

    Ton De Buurman:

    Hallo Ad,
    Wat een geweldige en boeiende verhalen.
    Het lijkt wel een wereld apart.
    Het weer is hier al twee dagen goed, dus tuin hobbijen en fietsen.
    Nog net iets te koud voor de eerste bbq. We wachten op jou en dan smullen.
    Fijn dat alles goed gaat met je gezondheid. Geniet van de Camino de l Compostella.
    Af en toe wandel ik in gedachten ook een stukje Camino.
    Groetjes Ton

  • 23 April 2016 - 18:29

    Ad Bon:

    Bert leuk dat je mee gaat lezen. Ik ga trouwens jouw expeditie ook volgen. Ik had de gegevens al van Ruud ontvangen. Ik wens je mooie belevenissen.

    Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Torres del Río

Mijn Camino de Compostella

de titel behoeft geen nadere toelichting

Recente Reisverslagen:

29 April 2016

29 april

29 April 2016

28 april

27 April 2016

27 april

26 April 2016

26 april

26 April 2016

25 april
Ad

Actief sinds 08 April 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5066

Voorgaande reizen:

13 April 2016 - 30 November -0001

Mijn Camino de Compostella

Landen bezocht: